lördag 19 mars 2016

Uppgradera Windows 8.1 till 10?

Jag har haft Microsoft Windows som operativsystem ända sedan jag var 14 år. Jag har använt Microsoft Windows 98, XP, Vista och för nuvarande har jag Windows 7 på min privata dator och 8.1 på min jobbdator. Jag är mest nöjd med XP och 7 för att de funkar bäst och har mindre krångliga grejer. Men nu tjatar både min hemdator och jobbdator om att uppgradera till Windows 10! Jag har inte testat Windows 10 än men jag hört av många bekanta att de ångrade sig för att ha uppgraderat till 10:an. Oftast har nyare versioner bättre funktionaliteter men jag tycker att det är jobbigt att koppla sitt konto hit och dit när man använder Windows 8 för första gången och att det poppar upp en massa reklam på skrivbordet. Att byta till Mac kommer jag inte göra. Snart kommer jag att uppgradera till Windows 10. Användargränssnittet påminner om 7:an så jag tror att jag kommer att gilla det!



  

Inga kommentarer: