söndag 20 mars 2016

Min karriärutveckling

Dags att fundera igenom vad karriärutveckling innebär för mig. Vad tänker jag på när jag hör ordet karriär? Jag tänker på utveckling i arbetslivet, lära sig eller bli bättre inom intressanta områden för att klara av arbetsuppgifter - bli smartare helt enkelt och få högre lön som belöning. Höga löner vill alla ha för att man får mer pengar att spendera för och samtidigt tycker jag att lönen motsvarar människans värde i arbetslivet.

Jag har jobbat som webbutvecklare i snart 4 månader så jag är relativt ny i IT-branschen. När jag var arbetslös eller när jag jobbade som restaurangbiträde eller städare så var min dröm att få in en fot i IT-branschen. Innan jag fick webb-jobbet i Södertälje gick jag på minst 50 IT-intervjuer. De bekanta tyckte att det var konstigt att jag hade svårt att få jobb. Problemet var inte bara för att jag saknade erfarenhet utan rekryterarna och arbetsgivarna hade fördomar mot en viss person. Det finns så mycket saker att lära sig inom Data & IT, det här är det rätta jobbet för mig.

Inga kommentarer: